maissoep/pap SheRu style

Author
sis
NO Sissy !!
2009/10/30 20:58:23 (permalink)
0

maissoep/pap SheRu style

Recept van SheRu:

Het Recept:

4-6 maiskolven (suikermais van de Super de Boer vond ik heel geschikt, maar ingevroren gaat ook uitstekend. Wel mais van de kolf afhalen, want anders pureert 't lastig)
Punt paprika
Groene paprika
2 kleine blikjes tomatenpurree
Een grote ui
Peper, tabasco
spekjes, creme fraiche, gekookte ham, kip, Gruyere..

Ik fruit de gesnipperde ui, voeg er de gesneden paprika's aan toe, en pureer ondertussen de mais met melk grof in de keukenmachine (grof is van belang, 't is geen smoothie, he? Ik hou van de ijsblokjesstand voor deze soep). Als ik uitgepureerd ben voeg ik de smurrie aan de gefruite ui en paprika toe, roer er de tomatenpurree door, en breng het op smaak. 't Is van nature vrij zoet, maar je kan 'r nog wat suiker bij doen. Dat doe ik niet. Gisteren heb ik er gekookte ham (cm dik) doorgeroerd en even laten pruttelen. Spekjes zijn er fantastisch bij, maar dat doe ik pas voor 't opdienen  erover heen. Met creme fraiche (voor de luxepaardjes onder ons, zoals ik) of geraspte Gruyere is 't ook erg lekker.

Ik eet ook altijd na een paar maanden m'n ontbijt tegen, dan moet ik wisselen, maar dit ging 'r in als koek. Of eh.. Nou ja, als pap. Erg lekker. Denk dat cajunkruiden erdoor ook lekker is, maar kan zijn dat ik dat in de eerste versie ook gedaan heb en daarom nu m'n soep anders smaakt dan de eerste keer. blij

0 Replies Related Threads

Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0