mixed grip deadlift

Author
TommyTee
Heavy Weight
2006/11/11 22:34:15 (permalink)
0

mixed grip deadlift

is er een voordeel aan een mixed grip voor een deadlift? Ik heb altijd gewoon een overhand grip, maar zag laatst een paar filmpjes waarin iedereen een mixed grip had...

18 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/11 22:38:03 (permalink)
    0
    Persoonlijk vind ik dat ik meer grip heb met mixed, vooral bij de hogere gewichten.
    Ryujin
    Nam Myoho Renge Kyo
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/11 23:06:26 (permalink)
    0
    Nja, het natuurlijker om mixed grip te doen, dus kan je iets hoger gewichten.
    Espi
    meten = weten!
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/11 23:33:36 (permalink)
    0
    En dan niet steeds dezelfde hand een overhandse of onderhandse greep laten doen. Merk bijv dat ik links liever overhands grijp en rechts onderhands.

ErEf
    Growing pains BFF AD
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/11 23:57:12 (permalink)
    0
    als je je handen gelijk hebt, merk je dat de stang naar je vingertoppen rolt naarmate je vermoeider wordt

door je handen om en om te houden kan dat niet gebeuren.
    flupn
    Super Heavy Weight
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/12 17:12:47 (permalink)
    0
    ORIGINAL: Espi

En dan niet steeds dezelfde hand een overhandse of onderhandse greep laten doen. Merk bijv dat ik links liever overhands grijp en rechts onderhands.

Mij is geleerd de sterkste hand bovenhands, zwakste hand onderhands.. Nooit gehoord dat wisselen nuttig was

Zijn er meer mensen die wisselen?
    Ryujin
    Nam Myoho Renge Kyo
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/12 17:39:00 (permalink)
    0
    Kdoe altijd hoe het me best aanvoelt.
    DjMark
    ** Retired Moderator **
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/12 18:01:03 (permalink)
    0
    ja, ik doe zwaardere gewichten ook mixed.
    Maar ik wissel niet af.
    3XL
    Senior Moderator
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/12 19:25:56 (permalink)
    0
    ORIGINAL: flupn
    Zijn er meer mensen die wisselen?

Yep.

Espi
    meten = weten!
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/12 19:29:43 (permalink)
    0
    Ik wisselde ze ook niet af, tot (Moob?) me er op wees dat dat beter was. Dus probeer ik daar aan te denken. Nooit binnen 1 set, tenzij ik de grip dreig te verliezen. Werk ondanks soms zware gewichten nog steeds zonder straps. blij

Moob
    Bullet Ride *ex top mod*
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/12 21:40:28 (permalink)
    0
    Ja, ik geloof dat ik dat in je log eens aanhaalde een tijdje geleden.
    Als je altijd mixed grip doet met dezelfde grip (dus bijvoorbeeld altijd links gesupineerd en rechts geproneerd) kan je daar op lange termijn problemen mee krijgen doordat je altijd ietsje scheef staat te tillen.

Ik til bijna nooit mixed grip, maar als ik het doe, wissel ik elke set om wat grip betreft.
    3XL
    Senior Moderator
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/13 07:45:01 (permalink)
    0
    Grootste probleem van altijd op dezelfde manier tillen is dat de spieren in de bovearm ongelijk belast worden, aan de gesupineerde kant stat e biceps altijd onder veel grotere spanning als de geproneerde kant.

Scheef staan is simpel op te lossen door de greep is  te verplaatsen

Remco
    cuore sportivo
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/13 09:35:39 (permalink)
    0
    Ik mix ook en wissel om de keer. Ik kan een stuk zwaarder liften wanneer ik de mixed grip gebruik, je moet het zeker 's  proberen.
    John87
    Super Heavy Weight
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/13 14:41:46 (permalink)
    0
    Ik begin altijd met overhands, en op een bepaald moment ga ik over op mixed...simpelweg omdat m'n grip zo sterker is. Probeer wel te wisselen, maar is niet gelijkmatig verdeeld.
    Stan
    judon t beat me. Ever.
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/13 15:35:30 (permalink)
    0
    Mja ik stond er nooit bij stil maar gebruikte ook altijd "dezelfde" mixed grip...mss maar eens beginnen omwisselen vanavond, maar de ene mixed grip gaat gewoon veel beter dan de andere, het gaat het beste als m'n linkerhandpalm naar mij toe wijst..
    SheRu
    Go John Henry!
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/13 17:02:25 (permalink)
    0
    Mij is het mixed aangeleerd, omdat je zo minder risico liep de stang uit je handen te laten glippen. Afwisselen doe ik per set, tenzij ik vanaf de vloer trek waarbij ik tussendoor rechtop ga staan, dan wissel ik per herhaling.
    sis
    NO Sissy !!
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/13 21:57:22 (permalink)
    0
    Eens met Killa, ik wissel ook af maar het ene voelt logischer aan dan het andere.
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/14 01:03:40 (permalink)
    0

een andere manier om goed beet te pakken is de 'hook grip'

zelf vind ik het niet echt lekker, omdat 't je duim wat plet blij
    Marcus
    Natural born chiller
    RE: mixed grip deadlift 2006/11/14 07:01:38 (permalink)
    0
    Vind de hook grip ook niet je-van-het qua gevoel, maar als je zware cleans doet bijvoorbeeld kun je er IMO niet omheen.
    Mixed is dan geen optie en zelfs als je de stang niet zou verliezen in een normale grip schiet teveel van de explosieve kracht die je levert verliezen door een te elastische (=niet stevige) grip ook niet op.
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0