ontbijt

Author
dimi4000
Feather Weight
2013/01/08 20:15:42 (permalink)
0

ontbijt

hallo allemaal !


Nieuw jaar dus een goed idee om er terug in te vliegen !

Ik kom hier met een aantal vragen langs omdat ik in dit onderwerp een echte 0 ben, dus heb ik een paar in jullie ogen mss lompe vragen 
Ik ben ondertussen al wel een 4 maand aan het fitnessen, maar ik wil meer correct zijn in de voeding.
Dus mijn vraag is ook waar halen jullie uw voeding schema's : internet ( graag dan een goeie link) , fitness coach  , winkel...

Wat wil ik graag van mijn lichaam : afvallen en spieren bijkomen maar eerst afvallen dus.
 
En om al mss ondertussen goed bezig te zijn , ik heb net een pot whey perfection aan gekregen , en ik dacht dat het goed zou dienen als een maaltijd vervanger die dus ook kan dienen om in te nemen na de training.
Maar na verder opzoeken kon ik mss beter iets aanschaffen dat echt een maaltijd vervanger is ?
of is goed als ik nu bij mijn scoop whey perfection wat muesli erbij neem voor in de ochtend ?


hier laat ik het voorlopig al bij , alvast KEI hard bedankt voor de hulp !
#1

4 Replies Related Threads

    Peet80
    Light Weight
    Re:ontbijt 2013/01/11 12:41:18 (permalink)
    0
    Wens je veel succes met je doelen...
     
    Ik heb een personal trainer omdat ik zelf te weinig weet erover ...maar ik lees me wel heel veel in op het fora ...vooral de stickes zijn vrij nuttig.
    Plus op sites als voedingswijzer/voedingscentrum  enzo kijk ik altijd wat kan en wat niet..Daar bereken ik ook mijn totaalplaatje .
     
    verder is je voedingsschema ook echt gelinkt aan je vetpercentage lengte gewicht enzo. Want zou kan je inzien hoeveel je mag en dat is toch wel handig om te weten als je wilt afvallen ook.
     
    Whey als maaltijdvervanger gaat um niet worden lijkt mij...
    Ik gebruik me whey voor en na het trainen en in de ochtend doe ik een scoopje door me brinta heen.
    Ik geloof sowieso niet in maaltijdvervangers als ik eerlijk mag zijn...Gewoon een mooi schema laten maken ...vraag desnoods als je hier geen hulp krijg of geen info kan vinden eens aan je sportschool of die je willen helpen. Heb ik toen ook gedaan.
    Combinatie goede voeding en goede training geeft genoeg afvalresultaat...maaltijdvervangers geven je maybe wel even wat afvalkans maar eenmaal daarmee stoppen vliegt het er lijkt mij ook sneller aan.
     
    Ik wens je iig heel veel succes met het behalen van je doelen.
     
    #2
    Body Supplies
    Feather Weight
    Re:ontbijt 2013/02/18 10:12:14 (permalink)
    0
    Beste Dimi,
     
    Om te beginnen, er is een verschil tussen bulken, cutten en op onderhoud eten. Het eerste betekent aankomen, het tweede afvallen en het derde betekent dat je op je gewicht blijft. Je zal op internet je caloriebehoefte moeten uitrekenen (google: caloriebehoefte uitrekenen). Als je weet wat je onderhoud is dan kan je bepalen of je daar boven of onder gaat zitten (afhankelijk van je doel).
     
    Er zijn voor zover ik weet geen kant en klare schema's. Je wilt afvallen en spieren bijkomen, die twee gaan niet samen, maar volgens mij begrijp je dat al. Je wilt dus eerst afvallen/cutten. Je moet dus onder je onderhoud eten. Zoek op internet eens wat informatie over cutten. 
     
    Eiwitshakes zijn altijd een goede toevoeging aan een gezond eetschema. Let wel: supplementen dienen als aanvulling. Je kan whey nemen in de ochtend of voor of na het sporten. Vlak voor het slapen gaan heeft weinig nut. 
    #3
    kalajengkin
    voorheen lightweight :P
    Re:ontbijt 2013/02/18 17:13:31 (permalink)
    0
    en waarom heeft het voor het slapen gaan geen nut?
    Je herstelt toch 's nachts? Mooie tijd om wat eiwitjes de spiertjes in te sturen toch? 
    Zeker als je 's avonds hebt getraind. Beetje koolhydraatjes erbij en je bent 's morgens weer zo fit als een hoentje.
    De een eet kwark, de ander neemt een shake. Ook voor het slapen gaan.
     
    Dimi, probeer als je af wil vallen wel in iedere maaltijd koolhydraten, vetten en eiwitten te nemen. In de juiste verhoudingen.
    Dus geen cake met slagroom, ook al zit daar ook alles in. 
    En probeer 6 maaltijden per dag te eten. Zo krijg je geen honger en ga je niet snaaien.
    #4
    Body Supplies
    Feather Weight
    Re:ontbijt 2013/02/18 18:35:18 (permalink)
    0
    Misschien had ik dat even anders moeten verwoorden. Een shake kan nut hebben..maar langzame eiwitten zijn net voor het slapen gaan een betere optie. Een whey shake kan je beter voor/na het trainen nemen gezien de opnamesnelheid.
     
    Dus een caseine shake of kwark is een betere optie knipoog
    #5
    Jump to:
    © 2022 APG vNext Commercial Version 5.0