regelmatig hoofdpijn tijdens training

Page: < 12 Showing page 2 of 2
Author
Nick#1
popeye
RE: regelmatig hoofdpijn tijdens training 2006/03/13 22:49:45 (permalink)
0
Wat is Tribuvar als ik vragen mag na zo'n tijdje ?
razorsharp
Middle Weight
RE: regelmatig hoofdpijn tijdens training 2006/03/13 22:54:37 (permalink)
0
Tribuvar (SAN) is een testosteronverhogend middel (Geen AS) met bulgarian tribilus...heeft op mij negatieve uitwerking
Doix
Heavy Weight
RE: regelmatig hoofdpijn tijdens training 2006/09/14 22:52:47 (permalink)
0
{schop}
Ik heb het met name bij schouders trainen, de shrugs heb ik al aardig onder controle met dank aan jullie reacties in een ander topic, maar afgelopen zondag heb ik een rustige training gedaan maar bij side laterals voelde ik wel de nodige spanning in mijn schouders en vlak na de training kreeg ik hoofdpijn en hoewel ik wel de hele week heb kunnen werken, zit die hoofdpijn er op dit moment nog steeds .....  Omdat ik in de jaren '90 mezelf vet had overtraind, houd ik nu meer rekening met mezelf, maar helaas dus de hele week nog niet kunnen halteren en daar baal ik van ......

De relatie tussen inname hoeveelheid creatine en hoofdpijn vind ik interessant, zou ik wel meer over willen weten ....
DHB
Legitimate Businessman
RE: regelmatig hoofdpijn tijdens training 2006/09/15 09:15:18 (permalink)
0
Niet zo heel bijzonder, imho, de relatie tussen creatine en hoofdpijn. Creatine trekt water aan in de spieren. Dat moet ergens vandaan komen. Als je dus niet extra vocht tot je neemt, zal je een soort van uitdrogen, omdat er vocht in je spieren wordt 'gezogen' dat elders uit je lichaam vandaan komt. Uitdroging kan leiden tot hoofdpijn. Da's volgens mij alles wat er te zeggen valt, maar ik hou me altijd aanbevolen voor aanvullingen en/of correcties!super blij
Marcus
Natural born chiller
RE: regelmatig hoofdpijn tijdens training 2006/09/15 13:13:12 (permalink)
0
Verbaast me dat er door zovelen in deze thread adem inhouden afgeraden wordt. Adem inhouden bij zware inspanning (Valsalva manouvre) is meest natuurlijke wat er is en is niet voor niks als reflex in mensen geevolueerd. Het doel is intraabdominale druk te verhogen wat een enorme bijdrage levert aan de stabiliteit van de wervelkolom.
Denk niet dat het realistisch is om een big deal te maken van de (tijdelijk) verhoogde bloeddruk agv van Valsalva manouvre en te vergeten dat ie er wel voor zorgt dat je geen blessures aan wervelkolom oploopt.

Die verhoogde bloeddruk kan in hoofd trouwens nauwlijks kwaad (als in: bloedvaten die zouden springen) omdat tegelijkertijd met de verhoogde bloeddruk (die vaatwand naar buiten drukt) de druk van het hersenvocht (die vaatwand naar binnen drukt) ook toenneemt tijdens de zware inspanning. Vaatwand is dus eerder beter gestabiliseerd dan gevoeliger voor springen.

Als je hoofdpijn krijgt van toepassen Valsalva manouvre zou je het IMO eerder moeten zoeken in een ander onderliggend probleem, die je niet in staat stelt iets volkomen natuurlijks te doen dan het te zoeken in het verkeerd zijn van de Valsalva manouvre.

Uiteraad moet je een compromis sluiten bij inspanningen die langer duren dan zeg 5 reps, want hele tijd adem inhouden wordt dan wel erg vervelend, maar zou nog steeds niet zomaar 1 van je meest natuurlijke negeren.
OX
Bigger than a Bull
RE: regelmatig hoofdpijn tijdens training 2006/09/17 20:36:12 (permalink)
0
Ik krijg altijd hoofdpijn van crunches, heb het ook als ik lang gebukt blijf. Weet niet echt wat het is, miss te veel druk op mn hoofd?
Page: < 12 Showing page 2 of 2
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0