sportschool? ga dan Health City voorbij

Author
arthur
Feather Weight
2012/06/11 19:55:50 (permalink)
0

sportschool? ga dan Health City voorbij

We zijn sinds 2009 erg tevreden geweest bij Health City Hilversum, maar begin mei verhuisd naar Amsterdam waardoor we tot onze grote spijt niet meer bij HC H'sum kunnen sporten. Health City weet dat we sinds mei niet meer gesport hebben en ook dat sporten in Amsterdam geen optie is omdat de club te ver weg is voor ons. Toch mogen wij van ze tot 1 september doorbetalen en niet eerder opzeggen. Wat een dikke fail voor de klantenservice van dit bedrijf. En zo wordt je als trouwe klant nog even afgestraft en wordt er voor 500 euro van ons gecasht. dan moet het maar zo: als je een sportschool zoekt, ga dan Health City voorbij!

6 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    Re:sportschool? ga dan Health City voorbij 2012/06/11 23:13:57 (permalink)
    0
    Sja... om nou een hele keten in een kwaad daglicht te stellen omdat hun abonnementsvoorwaarden niet aansluiten op jouw keuze's? Ik snap dat het fijner is als je kunt stoppen met betalen bij een verhuizing, maarja.. de looptijd van een abonnement bepaalt ook de hoogte van het maandbedrag. Is allemaal een beetje part of the deal toch? Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik niet weet hoe andere sportschoolketens hiermee omgaan. 
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    Re:sportschool? ga dan Health City voorbij 2012/06/11 23:21:37 (permalink)
    0
    mja.. is beide kanten wat voor te zeggen
    een lease-contract kan ook opgezegd worden, maar daar staat wel een boete tegenover.
    Of je moet je contract kunnen verkopen aan een ander leasen in t geval van een auto.
    Misschien dat je zoiets nog kunt regelen, dat iemand jouw abo wilt overnemen.

Ik weet dat mijn collega bij zijn voormalige sportschool ook ontzettend mooite had om z'n abo opgezegd te krijgen. Bij hem was 't een geval van overname van de sportschool en de openingstijden veranderden waardoor hij niet meer kon trainen.
    Dave Hawk
    IFBB/NBBF wereldrecordhouder
    Re:sportschool? ga dan Health City voorbij 2012/06/12 12:24:02 (permalink)
    0
    Health centre's zijn ook niet de sportscholen waar ik graag naar toe zou gaan. Zo'n keten is vaak heel commercieel van doel en een komen en gaan van mensen. Overleg m.b.t. dit soort contracten zijn dan ook vaak wat moeilijker.
    DjMark
    ** Retired Moderator **
    Re:sportschool? ga dan Health City voorbij 2012/06/12 13:54:36 (permalink)
    0
    Verhuizen lijkt mij inderdaad een hele legitieme reden om een sportschool abo tussentijds op te mogen zeggen zonder boete of doorbetaling.

Espi
    meten = weten!
    Re:sportschool? ga dan Health City voorbij 2012/06/12 15:05:53 (permalink)
    0
    Dat is wel een ontwikkeling die je veel ziet: nu de wet er doorheen is dat je niet meer stilzwijgend voor een heel jaar aan een contract vast zit, gaan sportscholen er op over om je te lokken met enorme kortingen op een jaarabbonnement op voorwaarde dat je dat je wel het volle pond betaalt.
    Als je te voren wist dat je mogelijk zou verhuizen, was het verstandiger geweest een korter lopend abbonnement te nemen, dat deden wij ook altijd.
    Momenteel zitten we ook tijdelijk bij een keten waar we voor per maand betalen , omdat de eigen sportschool (Body Perfection in Ede, waar we voor een heel jaar betaald hebben) ten dele is uitgebrand.. ze zijn wel zo aardig geweest ons die 3 maanden te vergoeden, dus we betalen niets voor dit alternatief! Zo kan het dus ook weer...
    In het verre verleden had ik echt mazzel, een DURE sportschool (Juliën in Lienden) waar ik niet hoefde te betalen als ik voor langere tijd op reis ging.

In ieder geval : je was er zelf bij ten je voor een heel jaar tekende. Bijna geen enkele sportschool biedt tegenwoordig enkel deze optie aan, altijd zijn er meerdere, waaronder die waar je wel kan opzeggen! Als je gaat voor de goedkoopste optie, zitten er altijd wat addertjes onder het gras...

ralpopa
    Feather Weight
    Re:sportschool? ga dan Health City voorbij 2012/11/01 21:17:10 (permalink)
    0
    Ik moet zeggen dat ik ook heel erg teleurgesteld ben met Health City. Je moet slim en altijd op de hoede zijn met deze sportschool. Ik ga nooit meer mondelinge afspraken vertrouwen, en in het algemeen, medewerkers vertrouwen van profit zoekende bedrijven. Wel een levensles voor me geweest om deze jaar lid te zijn bij Health City. Voor mij, nooit meer, dank je. Ik raad het ook af aan iedereen: peperduur, comunicatie met medewerkers en leidinggevenden heel moeilijk, slimme sluwe bedrijf die altijd geld van jouw weet te krijgen. Mijn verhaal hier onder (lang, excuses).

Doorlopende abonnementen nooit transparant, duidelijk en eerlijk vermeld - mondelinge afspraken niet te vertrouwen

Eerst heb ik een abonnement van 6 maanden getekend die levenslang bleek te zijn (wel duidelijk gezegd dat ik maar voor 6 manden wil sporten). In September ben ik achtergekomen dat mijn abonnement eigenlijk doorlopend was, omdat de 7de maand was afgeschreven van mijn bank rekening. Na heel veel zoeken, bellen en navragen (eerst kreeg ik te horen dat er geen manager was voor de club waar ik lid was), is me gelukt met de manager te praten (nieuwe manager, bleek toen). Die heeft me als troost een daluren abonnement voor September aangeboden (goedkoper). Ik had begrepen dat ik zou een rekening krijgen voor de nieuwe bedrag omdat ik had mijn bank al opdracht gegeven om de volledige bedrag voor September terug te storten. Dit tweede abonnement bleek weer te zijn voor levenslang, terwijl ik twee keer duidelijk hebt gevraagd voor dat ik de tweede abonnement ging tekenen (Dit is alleen voor September, toch? Ja, het komt goed, je hebt al afgezegd vanaf 1 oktober). Ben ik weer te laat achtergekomen, via betalingsherinneringen van de centrale administratie. Na de eerste betalingsherinnering heb ik de club gebeld en bij de manager duidelijkheid gevraagd over de bedrag op de betalingsherinnering (dubbel dan wat we hadden afgesproken - daluren abonnement voor September). Hij zou me terug bellen, nooit gedaan. Na de tweede betalingsherinnering ben ik intensief gaan bellen en uiteindelijk achtergekomen wat de stand van zaken was (manager die ik gesproken had was ook al weer ergens anders gaan werken, bleek toen). Sinds 1 oktober heb ik niet eens meer gesport bij Health City omdat ik was zeker dat mijn contract had lang beëindigt.  Nu blijkt dat ik lidmaatschap voor twee maanden moet betalen (waarvan een niet eens gebruik van heb gemaakt), plus boete dat ik niet op tijd heb betaald.
    Ik vind het eerlijk de daluren prijs voor September te gaan betalen, zo als afgesproken in September met de manager. Ik zou het ook lang hebben gedaan als ik een acceptgiro of een betalingsherinnering had ontvangen voor de juiste bedrag. Ik vind het niet eerlijk de kosten voor Oktober, en de boete te betalen.
    Verder, waarom is direct contact met de centrale administratie niet mogelijk, en waroom is het zo moeilijk om contact te nemen met de steeds wisselende managers van eigen club, waar niemand blijkt ooit verantwoordelijkheid te nemen voor afspraken en voor leden?
    Jump to:
    © 2019 APG vNext Commercial Version 5.0