toch maar back to good old Wendler 5/3/1

Author
paraman
Griek
2012/10/12 13:54:02 (permalink)
0

toch maar back to good old Wendler 5/3/1

Na weken getwijfeld te hebben over welk schema te volgen na advanced GVT ben ik toch weer terug bij af, namelijk Wendler 5/3/1. Ik heb overwogen om 3x per week te trainen en de wendler MP sessie te droppen en de MP als volume oef in te werken. Maar ik vrees dat als ik 3x per week ga trainen ik meer oefeningen per training moet doen, waardoor ik deze oef niet met de nodige motivatie kan aanvatten.
 
Voor mij geldt, minder oefeningen en proberen op de 1 of andere manier op elke oef vooruit te gaan. Verder deed ik altijd supersets bij de 2 oefeningen die de wendler main oef opvolgen. Na een tijdje begon ik te zwaar te gaan in gewicht en teveel rust te nemen tussen 2 setjes in en daarom wil ik tijdelijk ook geen supersets meer doen en ongeveer 1.5 minuut rust nemen tussen de setjes. Momenteel is dit wat ik van plan ben te volgen voor een lange tijd.
 
MP 5/3/1
dips 5x15
pull ups 5x10
barbel curls 5x10 (ik zou liever deze oef gewoon droppen, maarja ik wil blijkbaar toch wat isolatie)
 
Deadlift 5/3/1
R. deadlift 5x10 (eventueel omwisselen met leg curls en deze oef te plaatsen op de squat dag)
F squat 5x10
calves 5x10 (zelfde comment als bij barbel curls)
 
Bench 5/3/1
bench 5x10 (overweeg hier incline dumbell press in te voeren)
dumbel rows 5x10
close grip bench press 5x10 (zelfde comment als bij barbel curls)
 
Squat 5/3/1
Squat 5x10
leg curls 5x10
abs 5x10 (zelfde comment als bij barbel curls)
 
Stiekem wil ik gewoon 2 assistance oefeningen doen en kort knallen in de gym, maarja de oude bodybuilder in mij wilt toch wat directe stimulatie voor een betere fysiek.
#1

7 Replies Related Threads

    noenkel
    Heavy Weight
    Re:toch maar back to good old Wendler 5/3/1 2012/10/13 12:17:18 (permalink)
    0
    Begrijp je volledig, ben ook weer effe het spoor kwijt geweest maar keer ook terug naar het vertrouwde 5/3/1.
     
    Ik heb volgend plan meegekregen van een groot Wendler fan
     
    Ik zou je dit willen aanraden:

    1) 3 cycli BBB, precies volgens Wendler. Niks meer, niks minder. Verhoog wel de 5x10 setjes iedere training, indien mogelijk.

    2) 3 cycli heel basic full body:

    Dag 1:

    Squat 3x5 [beginnen op 50 %, iedere training ophogen met 2,5 kg]
    DB Press 3x8
    DB Row 3x8

    Dag 2:

    DL 5/3/1
    MP 5/3/1
    Frontsquat 3x8
    Pull-ups

    Dag 3:

    Squat 5/3/1
    BP 5/3/1
    Andere roei-oefening.

    3) Wendler for PL tot je vastloopt

    Dit is een logische volgorde: eerst spieropbouw, dan kracht uitbouwen en ten slotte maxen. Na een cyclus of 6 à 8 begin je meestal toch al vast te lopen, dus dan gaan maxen is ideaal.

    Laat het idee los dat je per se zoveel keer per week moet trainen. Train wanneer het uitkomt, met twee uitzonderingen: train nooit meer dan twee dagen achter elkaar (bij UB/LB-schema) of hou minimaal 1 dag rust tussen trainingen (bij FB schema).

     
    Ik kan je alleen maar adviseren, is ook een goed advies voor mezelf, ga er niet teveel in knoeien knipoog
    #2
    paraman
    Griek
    Re:toch maar back to good old Wendler 5/3/1 2012/10/13 12:36:41 (permalink)
    0
    idd, alleeen die fullbody. Ik weet niet of ik na een squat of deadlift sessie nog voldoende in me heb voor een bench of MP. Na elke rep-out moet ik 5-10 minuten even bekomen (bij squat en deadlift iig)
    #3
    noenkel
    Heavy Weight
    Re:toch maar back to good old Wendler 5/3/1 2012/10/13 14:46:59 (permalink)
    0
    Wendler zou zeggen; grow a set of balls
     
    Nee serieus gewoon eens een weekje proberen, je moet je lichaam tijd tot wenning geven dan kun je soms meer aan dan verwacht. Is sowieso weer een nieuwe prikkel voor je spieren.
    #4
    paraman
    Griek
    Re:toch maar back to good old Wendler 5/3/1 2012/10/13 17:07:10 (permalink)
    0
    Aan mijn "ballen" zal het niet liggen aangezien ik net nog advanced GVT heb afgerond waarbij ik wekelijks 10 opeenvolgende setjes deadlift en squat heb gedaan op redelijk hoge intensiteit. Dit vond ik nog erger dan de repouts bij wendler blij
    #5
    noenkel
    Heavy Weight
    Re:toch maar back to good old Wendler 5/3/1 2012/10/13 22:11:07 (permalink)
    0
    Gewoon doen dan knipoog
    #6
    noenkel
    Heavy Weight
    Re:toch maar back to good old Wendler 5/3/1 2012/10/17 11:45:19 (permalink)
    0
    Al es de split versie gedaan ?
     
    Wrom doeje niet voor de kleinere isolatie 100reps zoals wendler aangeeft ? Ik weet niet of het de groei een stimulans geeft maar 100reps totaal met een lichter gewicht geeft je wel een lekkere pomp super blij maar of het anderzijds veel uitmaakt...
     
    Das zowat het enige nadeel dat ik vind aan Wendler, hij hecht geen belang aan fysiek en heeft het niet over isolatie of toch zeer weinig terwijl er veel streven naar een groter, gepierdere fysiek. 
     
    Anderzijds is er veel te bekomen met zware compounds. Een rack, bar en wat schijven en meer zouden we niet moeten hebben, zo weerstaan we de verleiding tot allerhande machines in de gym, wat beklaag ik mij de verkoop van men rack, gvd !
    #7
    paraman
    Griek
    Re:toch maar back to good old Wendler 5/3/1 2012/10/17 11:55:37 (permalink)
    0
    Ik ben het schema aan het volgens zoals het staat vermeld in de openingspost. Enkel de r deadlift geswitch met leg curls. Ik zie wel hoe het loopt. Heb toch alweer spierpijn van de sets van 3x10 naar 5x10 op te trekken en de gewichten iets te verlagen.
    #8
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0