vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met free weights

Page: 12 > Showing page 1 of 2
Author
SheRu
Go John Henry!
2012/05/08 22:59:49 (permalink)
0

vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met free weights

Nick tuminello
http://www.musclemag.com/Muscle-Building/Articles/5-Machines-That-Are-Better-Muscle-Builders-than-Free-Weights.aspx

post edited by SheRu - 2012/05/09 17:33:24

23 Replies Related Threads

Marcus
    Natural born chiller
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/09 05:02:02 (permalink)
    0
    Beetje zen achtige topic titel knipoog

Impliciete aanname van CAM machines (dus met variabele weerstand over de ROM door een niet cirkelvormige katrol) is dat het beter is om dezelfde weerstand te hebben over de ROM. Da's IMO helemaal niet gezegd. Menselijke spierstelsel is misschien (in een aantal gevallen juist) wel georganiseerd met een aantal prioriteiten in gedachten. Wat ik als een voorbeeld daarvan zie bijvoorbeeld is dat er neuraal een taakverdeling lijkt te bestaan tussen biceps en brachialis (allebei armflexors) waarbij brachialis vooral actief is bij isometrische kracht leveren en biceps bij dynamisch kracht leveren.
    Daarnaast vind ik het dubbel om te klagen over 'cheaten' oftewel in een gedeelte van ROM dat je sterk bent opgebouwde  impuls te gebruiken om te bewegen in gedeelte van ROM dat je zwak bent (door slechte koppels). Dat is namelijk evengoed als CAMs een oplossing om die weerstand meer aan te passen aan spierkrachtcurve. Die impuls krijg je namelijk niet cadeau, dat betekent meer kracht leveren in gedeelte dat je sterk bent, waardoor je die opgebouwde vaart kan gebruiken in gedeelte beweging waar je zwak bent.
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/09 09:22:01 (permalink)
    0
    Maar bij het eerste gedeelte van je antwoord, zie je dan voordelen van die organisatie  voor krachtlevering (wat mij logisch lijkt met m'n lekenoog), of ook maximale groei? Want ik vraag me af in hoeverre maximale groei uberhaput in het voordeel van een lichaam is.

Espi
    meten = weten!
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/09 14:14:54 (permalink)
    0
    5 machines die beter zijn dan machines en dan ... artikel 'beter losse gewichten' knipoog
    'k Ga eens lezen.. schrijver is een bekende.
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/09 16:58:02 (permalink)
    0
    SheRu
    Maar bij het eerste gedeelte van je antwoord, zie je dan voordelen van die organisatie  voor krachtlevering (wat mij logisch lijkt met m'n lekenoog), of ook maximale groei? Want ik vraag me af in hoeverre maximale groei uberhaput in het voordeel van een lichaam is.

Wat ik bedoelde met organisatie 'spierstelsel met een aantal prioriteiten in gedachten' is evolutionaire prioriteiten qua kracht in een bepaald gedeelte van de ROM (bewegingsbereik) van een beweging.
    Kan me zo voorstellen dat voor de pre historische mens bepaalde bewegingen erg belangrijk waren en met name extra kracht in cruciale gedeeltes van die beweging. Of een bepaalde balans tussen krachten tussen bepaalde spieren. Dit heeft uiteindelijk dan geleid tot de krachtcurves van spiergroepen zoals ze nu zijn. Krachtcurves geoptimaliseerd op specifieke bewegingspatronen van de mens.

Dus dan kun je, je afvragen of daarop proberen te verbeteren wel een goed idee is. In ieder geval voor atletische prestatie maar misschien ook wel voor BB prestaties.

Met andere woorden. De vanzelfsprekendheid waarmee gedaan wordt dat CAM machines beter zouden zijn is voor mij niet zo vanzelfsprekend.
    Machines met CAMs bestaan btw al sinds 1970 met de introductie van de Nautilus machines van Arthur Jones. Dus ruim 40 jaar. Als ze echt zoveel beter zouden zijn dan de gewone apparatuur met een normale krachtcurve dan zouden ze die in de afgelopen 40 jaar allang weggeconcurreerd moeten hebben.
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/09 17:13:40 (permalink)
    0
    Mwah die van Nautilus zijn commercieel niet echt heeeel aantrekkelijk, die paar waar ik ooit het genoegen heb gehad om op te kunnen trainen gaven mij wel een beter trainingsgevoel dan apparaten van andere merken.

Uiteraard zegt dat gevoel weinig tot niets over de trainingsprikkel en of het dan ook daadwerkelijk beter zou zijn.

Ik zie in enkele gevallen wel een meerwaarde waarom je een apparaat zou kiezen boven losse gewichten, maar over het algemeen kan je het volgens mij heel goed af zonder.
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/09 17:22:52 (permalink)
    0
    Het is natuurlijk ook een mooie uitweg "to maximize muscle growth". Lijkt me namelijk moeilijk te toetsen. 
    Harold
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/09 17:31:58 (permalink)
    0
    Je hebt ook van die apparaten voor maximale penisgroei, pfffffffff die dingen zijn sowieso al te klein en je bewijst er inderdaad niks mee.
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/09 18:09:12 (permalink)
    0
    Hermanus

Mwah die van Nautilus zijn commercieel niet echt heeeel aantrekkelijk, die paar waar ik ooit het genoegen heb gehad om op te kunnen trainen gaven mij wel een beter trainingsgevoel dan apparaten van andere merken. 

Mee eens. Nautilus en z'n opvolger Hammer Strength zijn fijnste machine lijnen die ik ooit ben tegengekomen.
    En misschien zijn ze ook wel beter dan niet CAM machines, punt is alleen dat ik het allemaal minder vanzelfsprekend vind dan zoals het gepresenteerd vind.
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/09 18:18:22 (permalink)
    0
    Anderhalve dag later heb ik dan uitgevonden waarom m'n topictitel zo zen was... *zucht* 
    Harold
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/09 18:28:55 (permalink)
    0
    Mogen wij het ook weten?
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/09 18:30:40 (permalink)
    0
    NEe, dat is geheim.  
    Had twee keer 't zelfde woord  getypt. Waardoor machines beter waren dan machines. 
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/10 17:19:31 (permalink)
    0
    Een interessant stuk over deze thematiek kwam ik op dit blog tegen: http://fit4lessamsterdam....f-met-losse-gewichten/
    Harold
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/10 17:29:00 (permalink)
    0
    Zeg openminded Herman, hier een veel mindere openminded Herman, ten eerste stel je even netjes voor en ten 2e als je alleen maar van plan bent om linkjes te posten dan laat het voorstellen maar dan is jou openmind zo weg hier.
    sis
    NO Sissy !!
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/10 20:20:15 (permalink)
    0
    En gone.. viel mij ook al op, alles van dezelfde site. 
    Harold
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/10 20:27:57 (permalink)
    0
    Is door mij geband he.
    Pim
    Super Heavy Weight
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/10 21:22:00 (permalink)
    0
    Marcus

Hermanus

Mee eens. Nautilus en z'n opvolger Hammer Strength zijn fijnste machine lijnen die ik ooit ben tegengekomen.
    En misschien zijn ze ook wel beter dan niet CAM machines, punt is alleen dat ik het allemaal minder vanzelfsprekend vind dan zoals het gepresenteerd vind.

Mits er natuurlijk meer dan voldoende budget is, zoals bij sommige universiteitenknipoog. Technogym doet tegenwoordig ook leuk mee met met de Hammer Strenght look-alike lijn, volgens mij heet deze Technogym strength lijn, robuust spul hoor!!!

@Harold, als je een keer samen wilt knallen op de Hammer Strength lijn ben je welkom in 't weekend.

sis
    NO Sissy !!
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/10 21:39:32 (permalink)
    0
    Hermanus

Is door mij geband he.

Yep blij gone door jou. Zag het ook in een ander topic nog staan. Beetje jammer, hij mag gerust enthousiast zijn over zijn site maar op deze manier voegde het niet zoveel toe he. 
    Harold
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/11 09:33:20 (permalink)
    0
    Misschien is dit niet de plek om dergelijke zaken te bespreken aan de andere kant is het dan zo ook wel transparant voor de leden. Onze richtlijnen en regels zijn redelijk duidelijk op dit gebied.

Ik heb er geen moeite mee als iemand zo af en toe een link laat vallen in een post waar hij/zij een belang in heeft, maar stel je dan tenminste wel even netjes voor en maak duidelijk wat je bedoelingen zijn en dat had ik hem ook verzocht en daar gaf hij geen gehoor aan en naar aanleiding daarvan heb ik hem geband.

@ Pim graag man, leuk om ook weer eens samen te trainen.
    sis
    NO Sissy !!
    Re:vijf machines waarmee je beter massa bouwt dan met machines - 2012/05/11 09:48:59 (permalink)
    0
    Oh maar je hoeft je niet te verantwoorden hoor, ik sta achter de ban om dezelfde redenen als jij. Het jammere was meer voor hem, dat hij een kans vergooit om wél te kunnen bijdragen. So be it.
    Page: 12 > Showing page 1 of 2
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0