voedingsschema Dude

Author
Dude
Feather Weight
2009/09/25 16:48:04 (permalink)
0

voedingsschema Dude

People,

Ik ben al een tijdje aan fitnessen(5 jaar) op een rustig niveau. Ben van mezelf niet erg breed en ben toen der tijd ook begonnen om in ieder geval een maat m te kunnen dragen. Mijn goal: massa graag.
Heb een paar vragen aan jullie gevordenden: Wat is een haalbaar schema voor mij, een student(klein budget en geen tijd om naar huis te gaan om rijst te koken of iets dergelijks in de middag)? En waarom zie ik in alle schema's brinta staan(een plak brood heeft toch evenveel voedingstoffen)? Verder zie ik in de meeste schema heel veel hetzelfde, mij is geleerd juist gevarieerd te eten(wel gezond natuurlijk), waarom?

Ik fitness 3 keer in de week en probeer 4 keer. Daarnaast ben ik 3 dagen in de week te vinden op het voetbalveld(1ste klasse, dus wel redelijk intensief). Ik ben trouwens 184 en weeg 73 kilo.

Een gemiddelde dag voor mij ziet er als volgt uit:
07:00 Banaan, 0,3 liter ochtenddrank en 2 plakken brood(of kom musli met yoghurt in plaats van brood)

10:00 2 broodjes met appelstroop

12:30 4 broodjes met appelstroop

15.30 3 plakken ontbijtkoek met boter

18.00 Avondeten=eten wat de pot schaft(kan van alles zijn: aardappels vlees groente of een pasta)

21.00 Rijstewafels of een snack=koekjes voornamelijk

Gedurende de hele dag drink ik water, ranja of vruchtendrank. Na het sporten(afhankelijk van mijn rooster) een shake. En elke dag een vitaminepilletje natuurlijk.

Ben benieuwd naar jullie reactie en alvast bedankt.
#1

4 Replies Related Threads

    kalajengkin
    voorheen lightweight :P
    RE: voedingsschema Dude 2009/09/25 17:01:06 (permalink)
    0
    De enige eiwitten die je eet vind ik bij je avondeten huh?! verbaasd
    Verder alleen maar koolhydraten, koolhydraten, koolhydraten.
    En jij hebt het over gevarieerd eten?
    Lees eerst de voedingssectie eens een beetje door, en kom dan nog eens verder vragen.
    #2
    Dude
    Feather Weight
    RE: voedingsschema Dude 2009/09/25 18:05:46 (permalink)
    0
    Allereest thanks voor de reactie. Ten tweede gevarieerd eten was niet als verwijt bedoeld richting jullie, maar gewoon iets wat me opviel.

    Je hebt idd gelijk wat betreft de eiwitten. Die krijg ik binnen bij het avondeten en shakes. 's ochtends eet ik ook musli, daar zitten toch ook wel de nodige eitwitten in?

    Wat betreft het gevarieerd eten; heb niet zo zeer een vast eet patroon. de ochtend wissel ik af met brood, musli en brinta. Verder eet ik wel elke ochtend fruit. 's middags eet ik wel altijd brood, maar wel met verschillende soorten beleg. Kipfilet eet ook wel bijvoorbeeld, maar voornamelijk appelstroop. Rond een uur vier ga ik ook vaak even naar de visboer die 200 meter van mijn huis staat gevestigd.

    Maar belangrijkste punt is dus meer voedingstoffen met eiwitten.
    #3
    kalajengkin
    voorheen lightweight :P
    RE: voedingsschema Dude 2009/09/25 20:28:12 (permalink)
    0
    Yep!
    #4
    Wreckless
    Super Heavy Weight
    RE: voedingsschema Dude 2009/09/25 21:01:16 (permalink)
    0
    Inderdaad. Eiwitten vind je ook in kaas, kwark, ei (natuurlijk), . . . Hoeft echt niet altijd vlees of vis te zijn, al blijft dit wel de belangrijkste bron van eiwitten natuurlijk.
    #5
    Jump to:
    © 2021 APG vNext Commercial Version 5.0