wat moet ik nou doen cutten of bulken?

Author
bsmit030
Feather Weight
2013/02/21 13:28:30 (permalink)
0

wat moet ik nou doen cutten of bulken?

Beste mede sporters,

ik zou me zelf eerst even voorstellen:
ik ben bob ben 23 jaar oud en ben 202cm en ben ongeveer een jaar geleden begonnen met afvallen, ik woog toen 165kg inmiddels weeg ik 92kg hele vooruitgang natuurlijk dat zijn toch 73kg! 
inmiddels is mijn vetpercentage rond de 18%.
ik train 5a6 keer per week.
nu is mijn vraag omdat ik op de ene site lees dat het verstandig is pas te gaan bulken onder 10% vetpercentage en bij de andere maakt het weer niet uit wat zouden jullie doen?

en hebben jullie dan een voorbeeld voedingschema waar ik aan de hand van die mijn eigen voedingschema kan opmaken?

bob
post edited by bsmit030 - 2013/02/21 13:50:13

12 Replies Related Threads

kalajengkin
    voorheen lightweight :P
    Re:wat moet ik nou doen cutten of bulken? 2013/02/21 17:09:30 (permalink)
    +1 (1)
    73 Kilo afgevallen?!?!?
    Wow!! Gefeliciteerd!

Als je echt wil gaan bulken gaat je vet% waarschijnlijk iets omhoog. Dus het hangt helemaal van je doelen af of het verstandig is of niet.
    Misschien ben jij een van de gelukkigen die kan bulken zonder vet aan te zetten, en dan zou ik zeggen: doen! Die paar vetjes raak je dan later wel weer kwijt.

En voorbeeld voedingsschema's bestaan wel, maar iedereen is verschillend. 
    Je moet de verhoudingen tussen koolhydraten, vetten en eiwitten in de gaten houden (althans, de calorische waardes daarvan) Iets van 40-30-30% 
    Maar ook dat verschilt voor iedereen.
    post edited by kalajengkin - 2013/02/21 17:45:45
    bsmit030
    Feather Weight
    Re:wat moet ik nou doen cutten of bulken? 2013/02/21 17:47:20 (permalink)
    0
    kalajengkin 
    73 Kilo afgevallen?!?!? 
    Wow!! Gefeliciteerd! 

Jep ben der zelf ook heel erg blij mee!
    alleen het rare is ben nog steeds niet tevereden met me lichaam... 
    heel raar als je ziet hoe ik er vorig jaar uit zag... 

kalajengkin

Als je nog meer afvalt denk ik dat je wat smal en slungelig gaat worden, dus lijkt me ook geen optie.

dat is inderdaad geen optie.
    het lijkt nu wel of ik nog een buikje heb alleen is dit niet helemaal waar dit is vooral vel wat over is helaas... 

Dus ik zou dus kunnen gaan bulken.
    dan moet ik maar is met een goed voedingschema aan de gang!

Ohja als iemand een goed voorbeeld heeft zou dit heel erg handig zijn!

post edited by bsmit030 - 2013/02/21 19:24:06
    sis
    NO Sissy !!
    Re:wat moet ik nou doen cutten of bulken? 2013/02/21 18:28:44 (permalink)
    0
    Welkom Bob, en gefeliciteerd met je prestatie! 

Ik zou op onderhoud gaan eten als ik jou was, om je lichaam de gelegenheid te geven om aan dit gewicht te wennen. 

Hoe ziet je training eruit, train je op kracht? Verder vraag ik me af of je in de afgelopen periode niet door een voedingsdeskundige bent begeleid?

Een standaard schema bestaat niet echt, omdat ieder schema afgestemd is op persoonlijke mogelijkheden en behoefte. Misschien kun je aangeven wat je nu zoal eet, en daar vandaag dingen gaan veranderen/verbeteren. 
    bsmit030
    Feather Weight
    Re:wat moet ik nou doen cutten of bulken? 2013/02/21 18:55:12 (permalink)
    0
    sis

Welkom Bob, en gefeliciteerd met je prestatie! 

Ik zou op onderhoud gaan eten als ik jou was, om je lichaam de gelegenheid te geven om aan dit gewicht te wennen. 

Hoe ziet je training eruit, train je op kracht? Verder vraag ik me af of je in de afgelopen periode niet door een voedingsdeskundige bent begeleid?

Een standaard schema bestaat niet echt, omdat ieder schema afgestemd is op persoonlijke mogelijkheden en behoefte. Misschien kun je aangeven wat je nu zoal eet, en daar vandaag dingen gaan veranderen/verbeteren. 

op kracht
    maandag: Borst, shouders, triceps, buik
    dinsdag: uurtje spinnen en benen
    woensdag: rug, biceps, buik
    donderdag: uurtje spinnen en benen
    vrijdag: Borst, schouders, triceps, buik
    zaterdag: uurtje spinnen, rug, biceps, buik

heb geen advies gehad van een voedingsdeskundige (had wel beter geweest.) zat veel te laag in me eiwitten waardoor ik veel spieren heb verbrand met afvallen verdrietig

09.00u:
    whey 28gram met melk 250ml (body en fitshop whey perfection)
    2 volkoren boterhammen 1 met pindakaas 1 met kipflilet
    250gram magere kwark

training

12.00u:
    whey 28gram met melk 250ml  (body en fitshop whey perfection)

13.00u
    2 volkoren boterhammen 1 met leverworst 1 met kipfilet
    250gram magere kwark

15.00u:
    250gram magere kwark
    groene smoothie met spinazie bananaan appel sinasappel

18.00u:
    is altijd verschillend bijv:
    aardappelen met groente en vlees 
    of 
    knorr pakket
    is maar net wat de pot schaft

21.00
    250gram magere kwark
    1 sinasappel

post edited by bsmit030 - 2013/02/21 19:25:42
    sis
    NO Sissy !!
    Re:wat moet ik nou doen cutten of bulken? 2013/02/22 08:48:15 (permalink)
    0
    Dat is nogal veel trainen. Als je zo vaak gaat, dan ga je niet diep blij en dat is op zich prima als het je bevalt maar ik denk dat je herstel onvoldoende is, en dat je niet erg zult gaan groeien op deze manier. 

Qua voeding mis ik vetten, afgezien van een likje pindakaas, wat ik geen ideale vetbron vind, en ik zou zelf meer afwisseling zoeken in de eiwitbronnen. Ook meer groente, want je eet veel zuivel, traint vaak, dat is verzurend voor je lichaam. Groente gaat die verzuring wat tegen. De smoothie is goed gevonden wat dat betreft  
    bsmit030
    Feather Weight
    Re:wat moet ik nou doen cutten of bulken? 2013/02/22 09:21:17 (permalink)
    0
    sis

Dat is nogal veel trainen. Als je zo vaak gaat, dan ga je niet diep blij en dat is op zich prima als het je bevalt maar ik denk dat je herstel onvoldoende is, en dat je niet erg zult gaan groeien op deze manier. 

training is nu zoveel omdat ik nog veel tijd heb en dit heb ik de laatste tijd aangehouden inclusief iets meer cardio om af te vallen.
    dus dit zou ik kunnen veranderen.
    sis 
    Qua voeding mis ik vetten, afgezien van een likje pindakaas, wat ik geen ideale vetbron vind, en ik zou zelf meer afwisseling zoeken in de eiwitbronnen. Ook meer groente, want je eet veel zuivel, traint vaak, dat is verzurend voor je lichaam. Groente gaat die verzuring wat tegen. De smoothie is goed gevonden wat dat betreft  

welke vetten bedoel je dan zo al?
    want zou echt niet weten wat ik der nog bij moet doen.

ohja en in mijn voedingsschema eet ik ook minstens 1 keer per week smiddags op me brood zalm of verander het brood door sla me zalm ei tomaat komkommer enz. 
    post edited by bsmit030 - 2013/02/22 09:46:32
    sis
    NO Sissy !!
    Re:wat moet ik nou doen cutten of bulken? 2013/02/22 10:52:25 (permalink)
    0
    Noten, vette vis of visolie, avocado, ei (je noemde er zelf al een paar van), tonijn, olijfolie (koud), kokosolie, pitten, zaden. Dat soort dingen. 
    bsmit030
    Feather Weight
    Re:wat moet ik nou doen cutten of bulken? 2013/02/22 12:57:48 (permalink)
    0
    sis

Noten, vette vis of visolie, avocado, ei (je noemde er zelf al een paar van), tonijn, olijfolie (koud), kokosolie, pitten, zaden. Dat soort dingen. 

ah oke nou iig bedankt!
    ik ga wat proberen!
    denk alleen dat ik met dit voedingschema nog wel onder me onderhoud zit cutten dus is ff kijken wat ik dr aan kan veranderen.

kijken of ik het aan durf dit vooral omdat ik nooit meer die verkeerde kant op wil gaan wat ik ooit was... 
    post edited by bsmit030 - 2013/02/22 14:28:16
    sis
    NO Sissy !!
    Re:wat moet ik nou doen cutten of bulken? 2013/02/22 15:29:59 (permalink)
    0
    Snap ik, inderdaad een kwestie van durven, en grenzen en doelen stellen voor jezelf blij
    niels
    Feather Weight
    Re:wat moet ik nou doen cutten of bulken? 2013/04/12 14:49:52 (permalink)
    0
    Voor nog meer tips om makkelijk kilo's kwijt te raken bezoek dan even deze website www.eenleukdieet.nl
    bsmit030
    Feather Weight
    Re:wat moet ik nou doen cutten of bulken? 2013/04/12 14:53:56 (permalink)
    0
    ja dat heb ik echt nodig nog meer kilo's kwijt.... 

me gewicht blijft al alleen maar zakken probeer juist weer een beetje aan te komen.. 
    niels
    Feather Weight
    Re:wat moet ik nou doen cutten of bulken? 2013/04/12 15:01:34 (permalink)
    0
    Er staat ook een fantastisch boek over hoe je mentaal sterker over eten kan worden. Dus ook juist de het meerderen zou dan goed van pas kunnen komen
    Jump to:
    © 2022 APG vNext Commercial Version 5.0